سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول انتخاب میز نهارخوری کم جا

وقتی که وارد آشپزخانه می‌شوید اولین وسیله‌ای که احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، میز نهارخوری است. میز نهارخوری از مهم ترین اجزای موجود در خانه به ویژه آشپزخانه است. اهمیت بسیاری که این وسیله دارد به این دلیل است که بدون آن دکوراسیون خانه جلوه مناسبی نخواهد داشت. از همه مهم‌تر صرف غذا بر روی میز علاوه بر اینکه راحت‌تر است، لذت‌بخش‌تر نیز خواهد بود. همین ویژگی‌ها باعث اهمیت این میز شده است.

اما یکی از مشکلاتی که در مورد این نوع میز وجود دارد، فضای کم خانه‌ها به خصوص خانه‌های با آشپزخانه کوچک است. به همین دلیل امروزه اکثر افراد به دنبال انتخاب و خرید میز ناهارخوری کم‌جا هستند. با وجود این خانه‌های کوچک خیلی از افراد دکوراسیون خانه خود را بدون میز نهارخوری در نظر می‌گیرند. برای حل این مشکل در این مقاله به بررسی میز نهارخوری کم جا پرداخته‌ایم.

محل قرارگیری میز نهارخوری

اولین نکته‌ای که در انتخاب میز نهارخوری کم جا باید به آن توجه نمود در نظر گرفتن مکانی است که میز در آنجا قرار می‌گیرد. میز نهارخوری می‌تواند در آشپزخانه، اتاق غذاخوری و یا در سالن پذیرایی قرار گیرد. پس اگر انتخاب شما آشپزخانه است مسلما باید به فکر میز کوچک‌تری باشید. با توجه به این مشکلات در هنگام خرید مقدار فضایی که برای آن اختصاص می‌دهید توجه فرمایید. با در نظر گرفتن این مشکل، انتخاب میز در مدل‌های مختلف برای شما آسانتر خواهد بود و دچار سردرگمی نیز نخواهید شد.

میز نهارخوری گرد

میز نهارخوری گرد با توجه به نوع طراحی که دارد محیط دلپذیر و صمیمی‌تری ایجاد می‌کند. برای خانواده هایی که اعضای 4 تا 6 نفره هستند، این نوع میز بسیار مناسب است. میزهای گرد معمولا فضای کمتری از محیط را اشغال می‌کنند و  برای مکان‌های مختلف گزینه مناسبی هستند. برای کسانی که به دنبال خرید میز ناهارخوری کم‌جا هستند، میزهای ناهارخوری گرد انتخاب ایده‌آلی خواهد بود. دلیل صمیمیت این میز این است که صحبت‌کردن با دیگر افراد نیز راحت‌تر خواهد بود. همچنین فاصله یکسانی که در این میز وجود دارد موجب دسترسی راحت‌تر افراد به وسایل روی میز خواهد شد.

 گوشه های گرد میز باعث می‌شود تا انتخاب مناسبی برای افرادی که دارای بچه کوچک هستند، باشد. زیرا خبری از گوشه‌های تیز میز نخواهد بود و خیالی آسوده‌تر خواهند داشت. تنها نکته منفی که می‌توان در رابطه با میز نهارخوری گرد اشاره کرد، عدم استفاده از آن برای فضاهای مستطیلی است. فضاهای گوشه مانندی که در این نوع مکان‌ها وجود دارد استفاده از میزهای گرد را سخت خواهد کرد.

میز نهارخوری مربع

از دیگر مدل‌های میز نهارخوری کم جا ، میز مربع است که این مدل هم معایب و مزایای خود را دارد. این میز برای همنشینی دوستانه و جمع‌های کاری و رسمی انتخاب مناسبی خواهد بود. نکته موجود در خرید میز مربع شکل این است که این میزها برای مکان های با فضای کم مناسب نیست اما اگر فضای شما به صورت مستطیل است انتخاب مناسبی خواهد بود. با انتخاب این نوع میز فضای بلا استفاده‌ای نخواهید داشت و از همه فضا به خوبی استفاده خواهید نمود. پس به طور کل میز نهارخوری مربع برای مکان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و افرادی که می‌خواهند فضای کمتری به این میز اختصاص دهند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب با انواع میز نهارخوری کم جا ، مزایا و معایب این نوع میزها آشنا شدیم، پس می توان نتیجه گرفت برای فضاهای کم جا، میز مربع انتخاب مناسب‌تری است. زیرا این میز در هر مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. خانواده‌هایی هم که فرزند کوچک دارند می‌توانند از میز گرد استفاده نمایند که امنیت بیشتری خواهد داشت.

مجموعه فاب دیزاین با بهره‌گیری از بهترین تیم تولید اقدام به تولید میز نهارخوری کم جا در انواع مربع و گرد کرده است. شما می توانید با توجه به فضای موجود و نیازهای خود و همچنین بازدید از فروشگاه اینترنتی دیجی درب اقدام به انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود نمایید.